23 maja 2016

KREM SZPARAGOWY Z ORIENTALNĄ NUTĄ, BEZGLUTENOWY, WEGAŃSKI



   Sezon szparagowy w pełni, dla wszystkich wielbicieli, pyszna zupka z mnóstwem tych wartościowych i zdrowych warzyw. Tym razem zamiast kremówki dodałam mleczko kokosowe, zupka zyskała więc lekko orientalną nutę. Dzięki temu stała się też bardziej dietetyczna, jest także bez dodatku mleka, wegańska i bezglutenowa. Ja przygotowałam swoją na bulionie jarzynowym. To taka zdrowa porcja warzyw...

Z podanych ilości uzyskałam 2litry kremu szparagowego. Polecam :-)

Składniki:
- jasne szparagi, u mnie 1,5kg  (mogą być zarówno białe jak i fioletowe łebki)
- 0,8l bulionu (u mnie jarzynowy) lub wody
- 200ml mleczka kokosowego
- sól i pieprz do smaku
- 2-4 ząbki czosnku
- chili do posypania (gdy lubimy)
- świeży koperek do posypania
- ksylitol lub cukier (gdyby zupa miała gorzkawy smak, ja miałam bardzo słodką, mój bulion był pozostałością od gotujących się warzyw na sałatkę jarzynową, duża ilość marchwi i pietruszki zrobiły swoje)

Szparagi obrać, pokroić na mniejsze kawałki, umieścić w garnku i zalać bulionem, wstawić na palnik i zagotować. Gotować pod przykryciem do miękkości, ok.15-20 minut, posolić do smaku.


Garnek zestawić z palnika (kilka kawałków, najlepiej łebków można odłożyć do dekoracji), dodać mleczko kokosowe, obrane przeciśnięte przez praskę ząbki czosnku i całość zblendować (używam ręczny blender).


Zupę doprawić solą, delikatnie świeżo mielonym pieprzem i uzupełnić gorącą wodą do pożądanej konsystencji, ja otrzymałam 2 litry kremu. Gdyby zupa miała goryczkę można także doprawić ją ksylitolem lub cukrem, ja nie dodawałam.


Podawać z kawałkami łebków, posypane pokrojonym świeżym koperkiem i lekko chili (gdy lubimy).




Smacznego :-)


Wegetariański obiad VII Co mamy dla mamy? Dzień Matki 2016

5 komentarzy:


  1. Mianownik Kto? Co?: szparagi [Grammar szparagi]
    Dopełniacz Kogo? Czego?: Nie lubię szparagów
    Celownik Komu? Czemu?: Przygladam się szparagom
    Biernik Kogo? Co?: Lubię szparagi
    Narzędnik Z kim? Z czym?: Rozmawiam z szparagami
    Miejscownik O kim? O czym?: Rozmawiam o szparagach
    Wołacz: Hej! szparagi

    OdpowiedzUsuń
  2. Też ostatnio polubiłam zupy z mleczkiem kokosowym, z szparagami jeszcze nie próbowałam co prawda, ale na pewno w najbliższym czasie zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo wiosenna zupa.
    Idealnie w sezonie!
    :)

    Jest mi bardzo miło, że bierzesz udział w akcji 'Dla mamy' na Mikserze.
    Kasia
    www.lejdi-of-the-house.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń